איך לבחור צבעים לאתר אינטרנט או כשמכינים לוגו

אחת הבעיות המרכזיות ברגע שמכינים מיתוג לעסקים זה באיזה צבעים להשתמש ללוגואים או לכל דבר שקשור למיתוג העסק. בכתבה הבאה נעשה לכם קצת סדר בתחום הזה וניתן לכם טיפים מקצועיים שאיתם משתמשים מעצבים גרפיים בתעשייה ובהייטק. נצרף לכם שיעור הסבר מקצועי נמליץ לכם על תוכנות גרפיות מקצועיות להכנה של לוגואים לכל מטרה.

ברגע שבוחרים איזה צבע להשתמש בלוגו כל הקונספט העיצובי שהולך לאחר מכן לעסק צריך להיות באותם  גוונים החל מעיצוב אתר האינטרנט  שצריך לשמור על אותו קו עיצובי. שימוש בטיפוגרפיה שאמורה להיות צבועה בצבעים של הלוגו ועוד אינספור פרמטרים. צבעים של לוגו הם אלה שמובילים את הקו לאחר מכן של מעצבי הפנים כי עם הצבעים הללו הם יכולים לקבוע איך הולך להיות הקונספט המעוצב  של המקום.

הבנת קהלי יעד

ברגע שמתחילים לעצב גרפיקה תחילה עלינו להבין מיהו קהל היעד שלנו. לפי הנושא נציב את קהל היעד כמקום הראשון לפני בחירת הצבע. במידה ויש לנו קהל יעד בוגר הצבעים יהיו בהתאם ואם הקהל שלנו ילדותי הצבעים יותר בהירים ובכיוון הפסטל. ברגע שלא מתאימים את הצבע הנכון לקהל היעד נוכל לעשות נזק בלתי הפיך ברגע שנעבוד ונתחיל לעצב לרשתות החברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם.

תורת הצבעים

בעולם העיצוב גרפי מעצבים עומדים מול השאלה איזה צבע להשתמש כל יום. בלימודי עיצוב גרפי לומדים את תורת הצבעים התורה שאיתה הגרפיקאים עובדים באופן שוטף כדי להבין איזה צבע להתאים לקהל היעד. לשילובי הצבעים יש לזה משקל מאוד חשוב כי ברגע שאנו נותנים את הדגש בשילוב צבעים כל הקונספט העיצובי צריך ללכת לאחר מכן לפי זה. תוכלו בקישור הבא לראות את כל הסודות מעולם העיצוב גרפי ולהבין קצת יותר לעומק מה כל צבע וצבע עושה לבני אדם.  בקישור יש לכם רשימת צבעים מלאה שתעזור לכם להבין איזה צבע להשתמש לכל נושא. האם צבעים חמים מתאימים לטכנולוגיה? או שצבעים קרים אסורים בתחום המזון.

נוכל לראות את הלוגו המפורסם של גוגל שהחברה לקחה את כל הצבעים שלהם מתורת הצבעים כדי לקלוע לכל קהלי היעד מהצעיר ועד הבוגר.

כדי לעצב לוגו עליכם לדעת שמותר להשתמש אך ורק בין שלוש לארבע גוונים בלבד. אחד החוקים בעיצוב הגרפי שצבע אחד יהיה שולט ועוד שני צבעים לידו יהיו בצבעים יותר בהירים. הצבע השולט לרוב הוא יהיה המסר שהחברה מנסה להעביר כדי ליצור את התדמית השיווקית שלה בעיני קהל היעד.

תוכנות להכנת לוגואים מקצועיות

התוכנות המקצועות להכנת לוגו הם של חברת אדובי אילוסטרייטור מאוד חשוב שהלוגו יהיה מעוצב אך ורק בתוכנה גרפיקה וקטורית כמו אילוסטרייטור כי מאפשר לאחר מכן להקטין או להגדיל את הגרפיקה בלי שום נזק או פגיעה באיכות של הלוגו. גרפיקה וקטורית לעומת תוכנת הפוטושופ רחבה יותר ואפשר להתאים את הלוגו לאתר אינטרנט או לאפליקציה במידה וזה הולך להיות מאוחסן גם שם. לוגואים שנעשו בתוכנת הפוטושופ הם אוטומטית יותר כבדים במשקל שלהם כי התחשיב בעבודה הוא בנקודות לעומת גרפיקה וקטורית שצבועה על פני שטח מלא.